بهترین اپلیکیشن صدا و تصویر روی موبایل و تبلت iK-Multimedia-iRig-Recorder-3-Tile
28ام فروردین 1401

بهترین اپلیکیشن صدا و تصویر برای موبایل و تبلت

وقتی به دنبال یک نرم افزار یا همان اپلیکیشن حرفه ای برای ضبط صدا و تصویر با موبایل میگردید، همیشه جای سوال است که بهترین اپلیکیشن ضبط صدا و تصویر با موبایل و تبلت چیست؟ و توی اینترنت جستجو میکنید.

پس از جستجو: عمدتا با لینک هایی مواجه می شوید که در آن ابزارهای مختلفی روی سیستم عامل گوشی موبایل معرفی شده و بعد از نصب متوجه می شوید که آن نرم افزار نیازهای شما رو برطرف نمیکند. علی رغم تعدد بسیار زیاد برنامه‌های ضبط صدا و تصویر که در دسترس هستند، تعداد بسیار کمی از آنها راهی آسان و در عین حال حرفه ای برای ضبط صدا و تصویر با موبایل هستند.

من پیشنهاد می کنم: اگر تولید کننده محتوای صوتی و تصویری روی موبایل و تبلت برای شبکه های اجتماعی هستید، یا یک نوازنده، پادکستر، روزنامه نگار، دانش آموز، سازنده ویدیو، بلاگر هستید و میخواهید ویدیو یا هنر خودتون رو با خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارید، حتما به سراغ iRig Recorder 3 بروید. چون هرچیزی که برای ضبط صدا و تصویر حرفه ای نیاز دارید در اختیارتان می گذارد.

بهترین اپلیکیشن صدا iRig-Recorder-Contentاین اپلیکیشن نسخه سومش بصورت رایگان روی اندروید قابل دانلود است و میتوانید از روی Play Store و حتی کافه بازار آنرا دانلود کنید، ولی روی گوشی و تبلت های اپل برای استفاده باید مبلغی در حدود ۷ دلار پرداخت نمایید. البته یه نسخه محدود شده LE هم روی اپ استور وجود دارد که بصورت رایگان قابل نصب و راه اندازی است. ولی پیشنهاد بهتر برای اپل بازا که تعدادشون هم زیاده، خرید سخت افزارهای کمپانی iK Multimedia است. چون اکثرا این اپلیکیشن رو بصورت رایگان برای شما قابل نصب می کند، و خود سخت افزارهای این کمپانی هم میتوانند کیفیت و قابلیت های متنوعی در اختارتان بگذارند تا شما را به سطحی جدید و در کلاس کاملا حرفه ای ببرد.

اپلیکیشن iRig Recorder 3 قابلیت ضبط صدا و تصویر دارد، و با داشتنش میتوانید هرنوع تنظیمی که مدنظر دارید انجام بدهید، صدا را از تصویر جدا کنید، برش بزنید، و پردازشهای بسیار متنوع داینامیکی و افکتیو را انجام بدهید تا به بهترین شکل ممکن قابل انتشار شود. به هنگام ذخیره سازی فیلم‌های «سلفی»، اجرای زنده موزیک، سخنرانی‌، مصاحبه‌ و بسیاری حالت های ضبط دیگر با این اپلیکیشن به سادگی ضبط کنید و خیالتون راحت باشه که حتی بدون تنظیمات پیچیده، اپلیکیشن تمامی استانداردهایی که برای یک ضبط حرفه ای وجود دارد را رعایت می کند. به عنوان مثال نرمالایز، دینویزر و کمی تغییرات داینامیکی روی اپلیکیشن وجود دارد که به راحتی میتوانید خروجی آنرا با نرم افزارهای دیگر مقایسه کنید و به نتایج خوب برسید.

iRig Recorder 3 از ضبط صدا و ویدئو به صورت عمودی و افقی پشتیبانی می کند و به کاربران تبلت های iPad و Android امکان پیش نمایش تمام صفحه می دهد. در این اپلیکیشن ۱۷ مدل افکت حرفه ای و درجه یک وجود دارد که به معرفی آنها می پردازم.


افکتهای حرفه ای کنترل و ویرایش داینامیک

افکت و پردازشهای حرفه ای و کلاسیک iRig-Recorder-Professional-Effects

این مجموعه شامل نرمالایزر، کامپرسور، اکولایزر و استریو ایمیجر می شود که هرکدام از آنها دارای قابلیت ها و تنظیمات اتوماتیک یا قابل ویرایش هستند تا به صدای ایده آل، شما را نزدیک کنند. با نرمالایزر به راحتی به سطوح داینامیک بالا بدون دیستورتی یا واپیچش صدا خواهید رسید، همچنین کمپرسور به شما کمک میکند روی فرکانسهای مختلف صدا به میزان مورد نیاز سرکوب کنید تا به حدالنصاب پانچ صحیح صدا در فرکانس ها برسید. همچنین با داشتن اکولایزر سه قسمتی رنگ صدای دریافتی را به سلیقه خود نزدیکتر نمایید و با استریو ایمیجر به میزان قابل توجهی به صدا وسعت بخشیده و باعث فراگیری بیشتر آن در محیط شوید.


افکتهای خلاقانه   

افکت و پردازشهای خلاقانه iRig-Recorder-Creative-Effects

این مجموعه نیز شامل افکتهای دکوراتیو! نیز می شود که متشکل از ریورب، Delay، Chorus و Morph است. با داشتن این افکتها میتوانید به فضا سازی بپردازید و جلوه های ویژه تری به آن بیافزایید تا درخشنده تر از قبل شوند. این افزونه ها دارای قسمت های مختلف و ساده سازی شده هستند تا حتی افرادی که تا کنون به فعالیت های حرفه ای صدابرداری نپرداخته اند، بتوانند به سادگی نتایج قابل قبولی در ضبط و نمونه برداری صدا بگیرند.


افکتهای کلاسیک

افکت و پردازهای حرفه ای iRig-Recorder-Classic-Effects

این افکتها عمدتا برای شدت بخشیدن به جزئیات صوتی آماده شده اند تا با کمترین دردسر بهترین نتایج حاصل شود. داشتن قابلیت Brighten Voice میتواند یک معجزه باشد: چون فقط بایک تنظیم ساده میتوانید صدای وکال (گوینده و آواز) را از دل کار به جلو یا عقب بکشید، یا با داشتن قابلیت Clean UP به سادگی نویزهای محیطی را از بین ببرید. همچنین افکتهای Optimize برای Volume و Tone صدا وجود دارد، تا با تلف کردن زمان کمتری بهترین تنظیمات صوتی را روی خروجی صورت دهید. به علاوه با استفاده از قابلیت های دیگر این قسمت میتوانید باعث چاقی و لاغری یا تغییر زیر و بم صدا، و تغییر گام و سرعت لحن صدا شوید که در نوع خود بسیار جذاب هستند.

iRig Recorder 3 دارای قابلیت های متنوع دیگری مانند دریافت صدا بصورت مونو/استریو، رابط کاربری ساده سازی شده، سازگاری با تمامی سخت افزارهای محبوب صدابرداری و هرنوع ورودی آنالوگ دیگر، خروجی بدون تاخیر برای هدفون (در صورت موجود بودن خروجی هدفون روی گوشی!) جهت نظارت بر عملکرد ضبط، ابزار های برش و ویرایش فایل صوتی،‌ ادیتور تخصصی WaveForm،‌ سیستم تگ گذاری دقیق فایل های صوتی جهت مدیریت و دستیابی سریع به آنها پس از ضبط، پشتیبانی از فرمت های صوتی MP4 و Wave، و قابلیت استفاده در کنار انواع کارت صدا های حرفه ای می باشد.

پس از اعمال ویرایش و پردازش های فوق روی صدا میتوانید آنرا مستقیما روی پلتفرم های مختلف اینترنتی یا لوکال مانند ساندکلاود، فیسبوک، واتس اپ، دراپ باکس، گوگل درایو، اینستاگرام و یا انواع سرورهای ابری، با فشرده سازی های مختلف به اشتراک بگذارید.

نرم افزار آهنگسازی ، میکس و تنظیم موسیقی VST

البته دو نرم افزار دیگر هم هست که کمی گران قیمتند و فقط به حرفه ای ها پیشنهاد می کنم. از نظر من این یکی از  بهترین اپلیکیشنهای ساده برای ضبط صدا و تصویر با موبایل و تبلت است که با کمترین دردسر روی پلتفرم های اندروید و iOS قابل استفاده می باشد و قابلیت های برجسته ای به دور از پیچیدگی دارد.

  • نظرات کاربران