معرفی میدی کیبورد ارزان ROLI-LUMI
23ام خرداد 1400

میدی کیبورد ارزان و افسوس نداشتنش

معرفی میدی کیبورد ارزان لومی

کمپانی Roli که یکی از متحیرانه ترین ابزار ساخت موسیقی را در قرن ۲۱ به دنیای موسیقی تحت عنوان Seaboard معرفی نمود و نوازندگان کیبورد را به سطح جدیدی از دنیای خلاق و شگفت انگیز موسیقی کشاند. هم اکنون میدی کیبورد ارزان قیمت و متفاوتی را تحت عنوان LUMI عرضه نموده است که بهترین و ساده ترین روش برای آموزش نت های موسیقیایی روی کیبورد و نواختن حرفه ای ۴بعدی صفحه کلید با امکاناتی ویژه است.

این میدی کیبورد کوچک که دارای ساختاری نحیف، بادوام  و دوستداشتنی است با کلاویه های نورانی خود و نرم افزاری مستقل میتواند شما را از سطوح پایه و آماتور به یک نوازنده حرفه ای کیبورد با قابلیت اعمال تغییرات منحصر به فرد در صدا مبدل نماید، البته این مسئله مهم است که تامین کنندگان و وارد کنندگان این محصول کم نظیر آنرا در بازار لوازم و تجهیزات صوتی کشور وارد کرده و شما بتوانید از آن برای فراگیری و نواختن این ساز پایه با امکانات متعددش بهره مند شوید.

میدی کیبورد ارزان LUMI دارای کلیدهایی با نورزمینه RGB است و با ترکیب شدنش به همراه نرم افزار اختصاصی خود میتواند ریتم و ملودی های مختلف را به سادگی به شما آموزش دهد، یا با آن به نواختن حرفه ای کیبورد بپردازید. این محصول ۲۹۹ یورویی یکی از مقرون به صرفه ترین و شاید پرفروشترین میدی کیبورد های پرتابل جهان در سالهای اخیر تبدیل می شود که می تواند پیچ ​​در هر نت را از طریق کلاویه های خود تغییر دهد.

تنها مدعی دیگری که این بین به ذهن خطور می کند Expressive E مدل  Osmose است، که دارای قیمتی معادل ۱۸۰۰ یورو است و به هیچ وجه از نظر قیمتی با دستگاه قابل رقابت نیست.

میدی کیبورد های چند لمسی و چند بعدی Exp-VS-Rol

حساسیت این کلاویه ها بسیار بالاست و هرچه بیشتر آنرا بفشارید،‌ رنگ آنها نیز به عملکرد شما واکنش نشان میدهد. این ویژگی شمارا برای نواختن بیشر جذب می کند تا ارتباط مستقیمی در تولید صدا و تغییر رنگها داشته باشید. همچنین نرم افزار Dashboard به شما امکان می دهد چهار حالت مختلف را ذخیره کنید که هرکدام دارای طرح های رنگی مشخص برای استفاده از پیچ و فشار در هر نوبت باشند.

این نرم افزار LUMI را از یک میدی کیبورد خوب به چیزی بسیار قدرتمندتر ، رسا تر و تقریباً مطمئن تبدیل می کند تا با آن ایده های مختلف خودرا پیاده سازی کنید.

کلیدهای Roli LUMI دارای ساختار لمسی چهار بعدی هستند، و طراحی بدنه آنهم بسیار ساده و خوش کیفیت است. ۲۴ کلید با نور زمینه RGB به همراه قابلیت افتر تاچ و لمس و ترکیب چند صدا شما را در سطحی پیشرفته و الهام بخش، به دنیای شگفت انگیز اصوات و ترکیب صوتی دعوت می کند.

چهار حالت Strike، Press، Glide and Lift در هر کلید و به کمک ابزارهای ترکیبی و نور، توانایی هایی نظیر روشن کردن Scaleها ، آکوردها و آرپژ را برای کلیدها فراهم می سازد. همچنین با فراخوانی یک درام کیت رنگهای مختلف بصورت جداگانه برای هر کلید انتخاب می شود تا از یکدیگر متمایز بمانند.

این محصول از طریق اتصال DNA مغناطیسی (انحصاری روولی) به طور ماژولار قابل ارتقا است تا همزمان چهار صفحه کلید را به هم متصل کرده و تعداد کلاویه های آنرا تا ۹۶ نت همزمان برای نواختن تغییر دهید. همچنین میتوانید ویژگی های Roli Studio را با کلیدهای ویژه ی LUMI ترکیب کنید و به طور یکپارچه با نرم افزارهای دیگر ادغام نمایید تا هیچ چیز برای فراخوانی صدا و بازی با کلاویه ها کم نباشد.

این میدی کیبورد ارزان از طریق کانکشن USB-C تامین انرژی میکند و همچنین با بلوتوث قابلیت اتصال به سیستم های کامپیوتری یا گوشی موبایل و دیگر تجهیزات دیجیتال را فراهم می سازد. به علاوه باتری داخلی قابل شارژ (2.300mAh) درون بدنه گنجانده شده است، تا در هر مکانی کنار سیستم های کامپیوتری یا دستگاه های هوشمند، بی نیاز از انرژی مستقل، قابل استفاده باشد.

امیدواریم پس از شکسته شدن تحریمها و از آسیاب افتادن جنگ اقتصادی و واردات ساده تر محصولات تخصصی در کشور، همانند گذشته شاهد حضور چنین محصولاتی در بازار تجهیزات استودیویی و ساخت موسیقی باشیم.

  • نظرات کاربران
  • دانا 6 آذر 1400

    میخوام