1ام مهر 1399

کارت صدای حرفه ای به معنای واقعی!

همانطور که میدانید با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار نا به سامان کشور که روی همه ی اقلام بازار و وضعیت روحی و روانی مصرف کنندگان تاثیرات بسیار مخربی گذاشته است. خرید یک محصول خوب تبدیل به بزرگترین چالش برای مصرف کنندگان شده است. از اینرو تولید کنندگانی در این بازار موفق هستند که همیشه سعی داشته باشند با طراحی و مهندسی خاصی محصولات خود را در کیفیتی بالاتر و ارزانتر از رقبا عرضه نمایند. در این مقاله به بررسی یک کارت صدای حرفه ای به معنای واقعی با هزینه ای زیر ۱۰ میلیون تومان پرداخته شده است، که به نظر ما میتواند بیش از ۱۵ سال همراه شما باشد، پس با ما همراه باشید تا یک نمونه منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم.

کمپانی Native Instruments یکی از کهنه کاران صنعت صدا است که پس از سالها تلاش برای تولید نرم افزار و ابزارهای آهنگسازی و عرضه نمونه های صوتی بسیار با کیفیت در کلاس و سبک های مختلف موسیقی فعالیت نموده است و به جرات میتوان گفت عملکرد مهندسان نیتیو اینسترومنتس در طول این سالها بسیار خوب و همیشه همراه با خلاقیت و نو آوری بوده، به صورتی که فرمت های صوتی و نمونه سمپلها و بسیاری از سخت افزارهای تولید شده توسط آنها، هم اکنون سُکان دار و زیرساخت بسیاری از موزیک های تولید شده در جهان می باشند.

کارت صدای حرفه ای Kompelete Audio 6 MK2 یکی از محصولات تکامل یافته و بسیار خارق العاده این کمپانی است که با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار ایران میتوان آنرا تهیه نمود. البته طیف محصولات موجود در بازار کشور، خصوصا در این محدوده قیمتی بسیار زیاد هستند و هرکدام از آنها میتوانند جایگاه مناسبی در کلاس خود داشته باشند، ولی این کارت صدا با توجه به امکانات مختلفی از قبیل تنوع ورودی و خروجی مناسب، مبدل صوتی درجه یک یا کانورتر سطح بالا، مدارهای پیش تقویت کننده سیگنال و تثبیت کننده تغذیه برای تولید صدایی با کاراکتر موسیقیایی بسیار ارزشمند و سازگاری با نرم افزارهای مختلف، آن را تبدیل به یک انتخاب ایده آل برای تمامی مراحل ساخت و تولید تا اجرای موزیک نموده است.

کارت صدای Audio 6 در نسخه قبلی خود یکی از پر فروش ترین محصولات فروشگاه ایران صوت بوده است، و به قدری با اطمینان به کاربران معرفی می شد که در شیوه عملکرد آن بی شک یکی از بهترین ها در قیمت زیر ۱ میلیون تومان به شمار می رفت!

خاطرم هست روزی یکی از خوانندگان به همراه تنظیم کنندگان مطرح و شناخته شده موسیقی کشور تقریبا چیزی در حدود ۱ ساعت قبل از اجرا -شرایطی کاملا حساس و بحرانی- به مجموعه ما مراجعه کرد و گفت: کارت صدایم سوخت! و درخواست یک کارت صدا داشت که بتواند آنرا برای اجرای همان شب خیلی سریع روی استیج راه اندازی نماید. و به پیشنهاد ما کارت صدا Audio 6 را به محل اجرا برد، و پس از آن حاضر به استفاده از هیچ کارت صدای دیگری برای پخش روی صحنه نبود.

امروز نسخه دوم این کارت صدا تحت عنوان Audio 6 MK2 در بازار عرضه شده است که مهندسان نیتیو آنرا با بروزرسانی های متفاوتی از نسخه قبلی به بازار معرفی نموده اند. ساخت و ساز بدنه بسیار خوب و باکیفت است، طراحی بدنه از ترکیب پلاستیک، آلومینیوم، و شیشه به رنگ مشکی طراحی شده، که بسیار بادوام است. اندازه جمع و جور، سبک و طراحی رومیزی با کنترل سطح از بالای بدنه به همراه LED های نمایانگر عملکرد دستگاه را بسیار حرفه ای کرده است.

استفاده از قطعات الکترونیکی با کیفیت مانند کانکشن های اوریجینال کمپانی Amphenol و مبدل داخلی جدید از کمپانی Cirrus Logic یک صدای چاق و برجسته با حجم داینامیکی مناسب و دیستورشن پایین ایجاد می کند که در نوع خود بی رقیب است. همچنین داشتن تنوع ورودی ۲ میکروفون و ۲ لاین بصورت همزمان میتواند یک گروه خواننده و نوازنده سه یا چهار نفره را برای ضبط همزمان یاری کند، که در این بازه قیمتی از کمتر کارت صدایی بر می آید.

Audio 6 MK2 دارای دو خروجی استریو هدفون با امپلیفایر های مستقل است، که میتوانند صداهای متفاوت از هم داشته باشند. همچنین از روی بدنه چهار خروجی مونو یا دو جفت اسپیکر مانیتور را پشتیبانی می کند که قابلیت سوییچ A/B و سوییچی برای مونو یا استریو شدن صدا جهت استفاده در عملیات میکسینگ دارند. تنوع ورودی و خروجی این کارت صدا برای راه اندازی استودیوهای پیشرفته خانگی یا پرتابل و حرفه ای در نظر گرفته شده است، و هنرمندان میتوانند آنرا بدون دردسر و با کمترین هزینه چند هدف را بزنند؛ به ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ بپردازند و همیشه بتوانند آن را برای هر کاری با صدای حرفه ای به همراه داشته باشند.

اکثر کارت صداهای دیگری که این تنوع ورودی و خروجی را دارند، دارای دو نقطه ضعف هستند.

۱- قیمتی تقریبی آنها به نسبت Audio 6 MK2 بیش از ۱۰ درصد است.

۲- برای استفاده از تمامی پورت ها بصورت همزمان حتما نیازمند اتصال به برق مستقیم هستند.

از دیگر مزایای این کارت صدا ورودی و خروجی میدی، پورت ورودی و خروجی دیجیتال S/PDIF کواکسیال و قابلیت راه اندازی بدون تغذیه مستقل است، که آن را تبدیل به یک کارت صدا حرفه ای به معنای واقعی می کند.

  • نظرات کاربران