AES LOGO
11ام تیر 1396

برشی از محصولات جدید و عرضه شده در 2016 AES

محصولات جدید و عرضه شده در 2016 AES

 

در یکصد و چهل و یکمین همایش جهانی استاندارد مهندسی صدا که از ۲۹ سپتامبر تا ۲ اکتبر سال ۲۰۱۶ در شهر لس آنجلس برگزار شد، مهندسان برجسته صدا و کمپانی های پیشتاز در این صنعت در این همایش معتبر از آخرین محصولات، تکنولوژی ها و دست یافته های خود در تولید و ساخت و معماری تجهیزات صوتی یا تکنیک های جدید علوم صدابرداری رونمایی کردند، که در زیر بخشی از محصولات جدید و عرضه شده در 2016 AES را مشاهده خواهید کرد. در دل این همایش بزرگ اتفاقات بسیار خاص و سمینار های تخصصی مختلفی در زمینه های صدابرداری، پروژه های استودیویی و اجرای زنده، ساخت موسیقی در سبک های مختلف، مراحل ساخت آلبوم های موسیقی، معرفی عملکرد استودیوهای مختلف و معتبر جهانی و… توسط مهندسان حرفه ای صنعت صدا و موسیقی انجام پذیرفته است.

 

نرم افزار CEDAR

 

در این همایش بزرگ کمپانی CEDAR تولید کننده سخت افزار و نرم افزارهای ترمیم کننده فایل و فرکانس های صوتی، از ورژن جدید نرم افزار خود تحت عنوان Cambridge پرده برداری کرد که برای حذف نویز محیط از وکال تهیه شده است و مجهز به بیش از ۳۰ نوع پردازش دیگر جهت حذف نویز صدا و ترمیم صداهای مزاحم اضافه شده در حین صدابرداری توسط تجهیزات غیر استاندارد می باشد. این محصول کاربرد بسیار زیادی را در مراجع قانونی و سازمان های امنیتی و سیستم ها یا استودیوهای برودکست دارد که به کاربرانش کمک می کند توسط ابزار و پلاگین های تعبیه شده در این پکیج بتوانند نویز پس زمینه را به صورت کامل حذف کنند تا گفتار به صورت کامل نمایان گردد. این نرم افزار پردازشگر، فقط با سخت افزار های تولید شده در این کمپانی قابل استفاده است و با آخرین سری محصولات سخت افزاری “صدار” بر روی سیستم عامل های ویندوز ۶۴ بیتی از ورژن ۷ به بعد قابل نصب و اجرا خواهد بود.

 

میکروفون هاى SE

 

کمپانی SE الکترونیک یکی از تولید کنندگان میکروفون های دست ساز و از همراهان نزدیک غول طراحی مدارهای الکترونیکی و تقویت کننده صدای میکروفون یا پردازشگر سیگنال های آنالوگ در جهان (راپرت نیو) از یک میکروفون جدید کاندنسر تحت عنوان X1-A برای استودیوهای خانگی و نیمه حرفه ای رونمایی کرد که با کیفیتی مناسب یکی از رقیبان میکروفون های ارزان قیمت (زیر ۱۵۰ دلار) موجود در بازار جهان است. دو میکروفون جدید سری V از جدیدترین محصولات دینامیک این کمپانی هستند که در پترن های سوپر کاردیوید و کاردیوید عرضه شده اند. به گفته مهندسان این کمپانی میکروفون های دینامیک سری V با تکنولوژی جدیدی که در آنها به کار گرفته شده توانایی عرضه صدایی برجسته تر و بسیار نزدیک به واقعیت با فیدبک پایین تر در سطوح دینامیکی بالا را دارند و نسبت به نویز های محیط و لرزش های دست یا هوم های موجود در فرکانس های پایین بسیار بی تفاوت هستند. محصول کاردیوید این کمپانی تحت عنوان V3 و مدل سوپر کاردیوید کمپانی SE تحت عنوان V7 عرضه گردیده و با بدنه تمام فلزی، پاپ فیلتر و لرزه گیر داخلی خود رخ نمایی می کند. قیمت این سری از محصولات زیر ۱۵۰ دلار خواهد بود و در اواسط اکتبر امسال به بازار جهانی عرضه می گردد.

 

محصول جدید AVID

 

کمپانی AVID از محصول جدید و خارق العاده خود تحت عنوان MTRX رونمایی کرد که یک کانورتر، روتر و مدیریت کننده اسپیکر مانیتورینگ است. این محصول کم نظیر برای کارت صداهای پروتولز HD و HDX طراحی شده و کانورت های دیجیتال به آنالوگ و بالعکس کم نظیری دارد که طراحی آن همانند محصول سرشناس DAD است و می توان از آن برای مدیریت کردن سخت افزارهای آنالوگ داخل استودیو استفاده کرد یا توسط روتر (مدیریت کننده ورودی و خروجی) به راحتی تمامی سخت افزارهای داخل استودیو از قبیل کمپرسور، اکولایزر و… یا اسپیکر های مانیتورینگ را به سادگی هرچه تمام تر بدون هیچ گونه افت سیگنال به همدیگر متصل نمود. از دیگر مزایای گنجانده شده در این سخت افزار می توان به قابلیت افزایش دهنده پورت های قسمت کنترل اسپیکر مانیتورینگ در کنترلر های S3 و S6 یا دیگر کنترلر های تحت پروتکل EUCON، قابلیت استفاده به عنوان اینترفیس ۶۴ کانال برای کارت صدا های کمپانی AVID مدل های HD و HDX، قابلیت استفاده از سه پروتکل استاندارد AES3 ,MADI ,Dante یا SDI، قابلیت افزایش پورت توسط ۸ اسلات مستقل (تعبیه شده در پشت دستگاه) برای پری آمپ میکروفون یا لاین های دیجیتال و آنالوگ،‌ سینک و همخوان ساز داخلی و قدرتمند برای تمامی اجزای صوتی و تصویری موجود در استودیو و قابلیت های فراوانی که کمپانی تا کنون از فاش کردن آنها ممانعت کرده است، اشاره کرد. مهندسان فروش کمپانی زمان دقیقی از عرضه این محصول در بازار عنوان نکرده اند.

 

محصول جدید Rupert Neve

 

آقای راپرت نیو، پیرمرد علم الکترونیک، پر افتخار ترین مرد دنیای سیگنال آنالوگ و یکی از نابغه های صنعت صدا در سن ۹۰ سالگی با معرفی محصول جدید خود در سری Shelford تحت عنوان Channel ، دیگر کمپانی های تولید کننده پیش تقویت کننده سیگنال میکروفون و پردازشگر های آنالوگ صدا را به چالش کشیده است. این سخت افزار رکمونت با طراحی مدرن خود و تلفیقی از علم آقای راپرت نیو در طراحی مدل های افسانه ای 1073, 1064, 1081 و 2254 است که پس از ۴۰ سال تجربه در قرن ۲۱ عرضه شده است. این چنل استریپ دارای بخش های مختلفی از قبیل پری آمپ میکروفون در بالاترین سطح کیفی با ساختار کاملا کلاسیک، اکولایزر پیشرفته با ساختاری همانند محصول 5052 از سری شلفورد، کمپرسور دیودی با پارامترهای ویژه برای استفاده با تنظیمات Slow و Fast ، سوئیچ Silk برای رنگ آمیزی صدا با پارامتر های ویژه و دو تنالیته کاملا متفاوت و انحصاری، ترانسفورمر دوبل برای ثبات بالا و رسیدن به سطح دینامیکی بسیار بالا بدون Clip سیگنال و قابلیت چیدمان و تغییر دادن مسیر سیگنال و ترتیب اکولایزر و کمپرسور است. آقای راپرت نیو که آمپلی فایر تک کانال هدفونش در TEC سال ۲۰۱۷ نامزد دریافت جایزه سال شد، در همایش AES به دلیل تولید محصول (شلفورد کانال) مدال طلای افتخاری از برگزار کنندگان این همایش را دریافت نمود.

 

محصول جدید MOTU

 

کمپانی موتو نسل چهارم محصول پرطرفدار خود را تحت عنوان UltraLite MK4 عرضه کرده است که با طراحی نیمه رکمونت خود از تنوع پورتی ۱۸ ورودی و ۲۲ خروجی برخوردار است. این سری از کارت صداهای کمپانی MOTU که جزو محبوب ترین محصولات کمپانی هستند به علت کیفیت مناسب و تنوع ورودی و خروجی خود و با اندازه جمع و جور گزینه مناسبی برای حمل می باشند. از ویژگی های این کارت صدای جدید می توان به مجموعه ای از ورودی و خروجی های آنالوگ و دیجیتال، قابل نصب روی سیستم های تحت ویندوز و مکینتاش از طریق پورت USB، نمایشگر بزرگ FFT برای نمایش تنظیمات داخلی دستگاه و نمایش سطح ورودی و خروجی ها، پردازشگر داخلی مجهز به کمپرسور و اکولایزر، میکسر با روتر پیشرفته وابسته به هسته پردازشگر داخلی و قابلیت کنترل تمامی تنظیمات دستگاه به صورت بی سیم از طریق WiFi به روی محصولات پرتابل اپل اشاره کرد.

 

محصول جدید KRK

 

کمپانی KRK یکی از تولید کنندگان اسپیکر های مانیتورینگ، سری محصولات V را که جزو اسپیکر های قدیمی و محبوب کمپانی در سال ۲۰۰۰ میلادی بوده است را با طراحی جدید در سه مدل با ووفر های زرد رنگ چهار، شش و هشت اینچ معرفی نمود که در ساخت آن از آمپلی فایر های کلاس D، یونیت ووفر با دیافراگمی از جنس کولار، (جنسی مستحکم و در عین حال سبک) تقسیم کننده فرکانس (CrossOver) اکتیو با پارامتر های کالیبراسیون داخل اتاق و اکولایزر پیشرفته مجهز کرده است. از ویژگی های انحصاری این سری از اسپیکرها می توان به طراحی خاص توئیترها نیز اشاره کرد که با تکنولوژی و متریال استفاده شده برای ساخت آنها، باعث می شود صدایی مسطح و ایده آل برای میکس در فرکانس های بالا از خود به نمایش بگذارد.

 

محصول جدید Focusrite

 

کمپانی فوکوسرایت ضمن بروزرسانی کنترل پنل نرم افزاری سری محصولات RedNet تحت عنوان Control 2.0 را عرضه کرده است که کاربران این سیستم تحت شبکه می توانند به اجزای موجود در شبکه تا بیش از ۶۰۰ دستگاه و ۹۶۰۰ کانال صوتی به صورت مستقل دسترسی داشته باشند یا آن را از طریق این کنترل پنل قدرتمند مدیریت نمایند. از ویژگی های این کنترل پنل نرم افزاری می توان به دسترسی سریع به سخت افزارهای موجود در شبکه برای فعال کردن یا غیر فعال کردن آنها، مدیریت پورت های دستگاه و نحوه عملکرد یا تغییر کنترل سطح ورودی و خروجی ها اشاره کرد. از دیگر نوآوری های این کمپانی که اخیرا با تکنولوژی کارت صداهای تحت شبکه و شراکتش با کمپانی Dante در هم آمیخته است، عرضه محصول جدیدی تحت عنوان RED 8Pre اشاره کرد که تحت سه پروتکل اترنت و تاندربولت یا DigiLink روی تمامی نرم افزارهای ساخت و تولید موسیقی برای ۶۴ کانال ورودی و خروجی همزمان قابل استفاده است. از ویژگی های خاص این محصول می توان به سازگاری آن با کارت صداهای کمپانی AVID مدل های HD , HDX اشاره کرد که در حال حاضر یکی از پیشتازان صنعت صداست.

  • نظرات کاربران