neumann-history-part-5
18ام تیر 1396

زندگی کاری مخترع بزرگ جورج نویمن (قسمت پنجم)

قدمی دیگر رو به جلو: تکنولوژی TLM

در مجمع AES سال 1983 در آمستردام، نویمن از یک سری از میکروفون با مدار اصلاح شده رونمایی کرد: میکروفون های بدون ترنسفورمر سری Fet 100. اولین نماینده ی این سری TLM 170 قابل سوئیچ با الگوی پنج جهته قابل انتخاب بود و همان کپسول دو دیافراگم مدل تقریباً قدیمی تر مجهز به ترنسفورمر U 89 را استفاده می کرد.

هر میکروفون بهبود قابل توجهی را در داینامیک رنج مرسوم میکروفون های استودیویی در زمان معرفی خود به نمایش گذاشت. نویز کمتر، و همزمان سطح مدلاسیون بالاتر از مدل های قبلی مشاهده شد. علاوه بر این، آنها در فراهم کردن الگوهای کاردیود زاویه پهن و الگوهای جهت دار هایپر کاردیود اولین بودند، که به الگوهای چند جهته، کاردیود، و figure-eight مرسوم در آن زمان اضافه شدند و این یک نوآوری در بازار بود.

صدای بطور خاص باز و آزاد تکنولوژی TLM که انگار پرده ای کنار کشیده شده باشد، امکان انتقال ساختارهای خوب را داشت، و نویمن را تشویق کرد که به سرعت بقیه ی میکروفون ها را به این سیستم مجهز کند.

با این حال، برای گنجاندن مدار پیچیده در میکروفون های کوچک، ابتدا توسعه ی تکمیلی دیگری انجام شد: تکنولوژی هیبرید. این تکنولوژی جا دادن تمام قطعات الکترونیکی درست در غلاف کپسول را ممکن ساخت، که منجر به کپسول های اکتیو سری های KM 100 شد.

Neumann KM 100 Series

بنابراین میکروفون های کوچک نویمن نه تنها قدم شفاف دیگری به سمت داده های تکنیکی بهبود یافته گرفتند، بلکه اکنون کپسول ها می توانستند با کمک لوازمی مانند زانویی، استند، کابل های گوناگون و دستگاه های کج شده، بدون افت الکترو آکوستیک مورد استفاده قرار گیرند.

اکنون خانواده ی میکروفون های کوچک شامل هفت کپسول مختلف با تمام الگوهای جهتی مرسوم می شوند، که شامل پایه های استریو برای XY، ORTF و تکنیک های ضبط MS می شوند.

متخصصان

در کنار Dummy Head که ذکر شد، در سال 1992 میکروفون سطح کروی KFM 100 برای یک روش ضبط استریوی تکمیلی معرفی شد.

این میکروفون دو کپسول کوچک با کیفیت بالا که در قطر یک کره ی چوبی سایز هد قرار گرفته بودند داشت. در میکروفون لایه مرزی GFM 132 این کپسول ها برای دریافت صدا از زاویه های غیرمستقیم بهینه شده بودند. بنابراین KFM 100 میکروفونی برای ضبط استریویی طبیعی با عمق آکوستیکی شگرف بود، که آن را برای ضبط زمینه های صوتی فوق پیچیده مانند موارد موجود در کلیساها و سالن های بزرگ ایده آل می کرد.

خصوصاً برای ضبط های در هوای آزاد میکروفون استریو شات گان RSM 191 توسعه یافت. زاویه ی ضبط این ترکیب MS می تواند برای متنوع ترین شرایط ضبط تنظیم شود.

پیشنهاد می کنیم قسمت بعدی زندگی نامه جورج نویمن را در بلاگصوت بخوانید.

  • نظرات کاربران